armanews_logo

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

نون، سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد (قلم/1)

کسب اطلاع از شرایط محیط پیرامونی همواره یکی از دغدغه‌های بشر بوده و در همین راستا در هر زمان از ابزارهای متناسب استفاده کرده است. در عصر حاضر که رسانه‌ها انسان را احاطه کرده‌اند اهمیت دست‌یابی به خبر صحیح و مستند و پالایش آن در میان گزاره‌های غیرموثق شبه‌خبری بیش از هر زمان دیگر است.

در این میان خبرگزاری‌های رسمی با شبکه‌ای گسترده در سراسر کشور تلاش می‌کنند تا اخبار دست‌اول را از منابع خود دریافت کنند اما در بسیاری از موارد همین گستردگی خبرگزاری‌ها موجب می‌شود تا خبر و رویدادی که از نظر مردم محلی آن منطقه بااهمیت است، به دلیل نداشتن ارزش خبری از لسیت انتشار مدیران خبرگزاری‌ها خارج شود.

در چنین شرایطی است که رسانه‌های محلی نقش خود را پیدا می‌کنند و به صدای رسای مردم هر منطقه تبدیل می‌شوند، البته ناگفته نماند که در بسیاری از موارد همین رسانه‌های محلی به دلیل قرابت با محل وقوع رویدادها سریع‌تر از مراجع رسمی به انتشار خبر اقدام می‌کنند.

رسانه خبری تحلیلی آرما با همین رویکرد، توسط جمعی از دانشجویان و فعالان اجتماعی دغدغه‌مند در شهرستان لنجان تشکیل شده تا ضمن اطلاع‌رسانی خبری به مردم با تکیه بر سه اصل سرعت، صحت و جامعیت به تحلیل شرایط شهرستان و نقاط قوت و ضعف آن بپردارد.

تحریریه آرما بر این باورند که بر خلاف القای برخی رسانه‌ها، آرمان‌های انقلاب اسلامی دست‌نیافتنی نیستند و می‎‌توان با اصلاح برخی ساختارها، تحقق اهداف انقلاب را سرعت بخشید؛ بدون شک رسانه در این میان می‌تواند با ارائه تصویری صحیح و غیرکاریکاتوری نقش بسیار مهمی در جهت‌دهی به تلاش‌ها و مطالبه‌گری ایفا کند.

یقیناً همراهی مردم شهرستان لنجان قوت قلبی برای تیم تحریریه آرما بوده و آن‌ها را برای ادامه مسیر مصمم‌تر خواهد کرد.